Minn lille blogg om interiør, håndarbeid og hverdagslige saker og ting

Minn lille blogg om interiør, håndarbeid og hverdagslige saker og ting

torsdag 26. januar 2012

videreutdanning





I morgen fredag skal jeg begynne på videreutdanning. Jeg skal studere "Syn for lesing og skriving" på høyskolen i Bergen. Det blir veldig spennende, vi skal lære om ulike synsvansker hos både barn og voksne. Hva som gjør at de har problem og hjelpemidler som kan gjøre livet lettere for disse menneskene.

Jeg jobber nå i barnehage men kan nok tenke meg å jobe med litt færre barn og gjerne voksne på sikt. Mener ikke å klage på min arbeidsplass, tror jeg jobber i den beste barnehagen i min kommune. Vi har selvfølgelig også de greieste barna på vår avdeling. Som de fleste vet er det jo noe støy i alle barnehager og det gjør noe med oss som jobber der, blandt annet at vi blir litt tunghørt etter en stund. Gleder/gruer meg til dette, grønnjæelen på venstre skulder står jo der og roper "tror du at du skal klare dette da" og ja det skal jeg faktisk klare, selv om mye av pesnum er på engelsk med mange fagutrykk som jeg ikke engang visste eksisterte så skal jeg klare dette.

Jeg har funnet et sitat av Pippi langstrømpe som sier:

    Dette har jeg aldri gjort før,
    så det kan jeg helt sikkert

Dette er ikke meg som vanligvis tenker på den måten, men etter et kurs i jobbens regi vi fikk delta på, er jeg blitt bedre kjent med meg selv og mine sterke og svake sider.  Kurset handlet om å bli kjent med seg selv, for  å kunne bygge på det som er positivt og gjerne dempe de sidene som ikke er så positive. Dette har gjort noe med meg og som for meg har vert utelukkende positivt.

Jeg ønsker alle en riktig god helg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar